300: Rise an Empire - İnceleme



‘’ Diz çökerek yaşamaktansa ayakta ölmeyi yeğlerim * ‘’





 Zack Synder bundan 8 sene önce bir film yaptı.Açıkçası o yıla göre düşünürsek kadro pek efsane değildi.Hangi filmden mi bahsediyorum , tabiki 300 filminden.Ancak filmin sonunda her bir oyuncu gönülde ayrı ayrı yer etmeyi başardı.Özellikle Kral Leonidas rolünde Gerard Butler.Sonra ikinci filmin yapılacağı açıklandığında bir sevinç kapladı beni , Spartalılar geri dönüyordu ( Dikkat bundan sonrası ağır ve giydirmeli spoiler içerebilir ).Ama dönemediler.Çünkü filmin zaman dilimi aynı zamanda 300 Spartalının mücadele ettiği  zamana denk geliyor.Yani paralel işlenen bir konu mevcut.Xerxes karada Spartalılarla uğraşırken , Artemisia da denizde Atinalılarla uğraşıyor.O nedenle Spartalıları filmin sonunda  günü kurtarmaya gelirken görüyoruz, bu kadar.




 İlk filmde kan ve şiddet vardı hem de normalin çok üstünde.İkincisi de bunu aratmıyor ancak filmi 3d izleyenlere işkence edilmiş , film dayanılmaz şekilde animasyona dönüşmüş , kan efektleri yapmacıklaşmış , bu açıkçası hiç hoşuma gitmedi , IMAX ile izlendiğinde durumun daha farklı olduğuna eminim ama 3d izlediğim için eleştirim bu yönde devam edecek.

 Eğer filmi 3d izleyecekseniz , izlemeyin.Göz yoruyor , olaylar kaçıp gidiyor , dikkat dağılıyor.Zaten salon kalitesi standardın üstüne çıkamayan Türkiye’de birçok salon , 3d yayınlıyor filmi IMAX bulmak zaten çok kolay olmuyor.O yüzden izleyiciye işkence etmektense IMAX olarak gösterin filmi bize bu işkence neden ?



 İlk filmde ezeli düşmanımız  Xerxes , ikinci filmde yine mevcut.Hem de kendisiyle beraber geçmiş hikayesini de getirerek.Karakterlerin hepsinin geçmişleri az çok belli Artemisia ‘ nın acı hikayesini , Themistokles ‘in kahramanlık hikayesini ve Xerxes ‘in yeniden doğuş  hikayesini.Filmde karakterlere temel mi arıyorsunuz , bu film işte bunu başarmış.ancak işin bundan sonraki kısmı fiyasko açıkçası.Senaryoyu beğenmedim.Sıradan bir savaş filmine dönüşmüş o kadar.Nerede ilk filmdeki senaryo nerede bu senaryo ? Oyunculuklar  mükemmel kalitesinden hiçbir şey kaybetmemiş ama senaryo hiç mi hiç olmamış.İlk filmdeki birkaç unsuru da kopyalamadan geçememişler.Bununla ne kastettiğimi izlediğinizde anlayacaksınız.Bu nedenle iyi oyunculuklar  olmasa belki de hiç olmaması dilenecek bir yapım olacaktı.



 İlk filmdeki ( Yunanların temsil ettiği ) batı iyidir ( Perslerin temsil ettiği ) doğu kötüdür teması tepki çektiğinden olacak bir  değişiklik yapılmış.Ama keşke yapılmasaymış.Filmin şimdiki teması ise batı kötüdür ama doğu daha kötüdür düşüncesi olmuş.Bunu da sadece Artemisia ‘ nın hikayesiyle anlıyoruz.Ne değişmiş peki ? Hiçbir şey.Themistokles , kötü bir Leonidas kopyası yapılmış , saçma bir aşk hikayesi araya iliştirilmeye çalışılmış ve bu yetersiz kalmış , devamı çekilsin diye de aceleye getirilen bir son yapılarak pek de tatmin edici olmamış.Zaten ilk filmde o mükemmel Sparta savaşçılarına kayıplar verdiren Ölümsüzler ‘ in bu filmde hiç edilmesi ve bunun Atinalılar tarafından yapılması beni deli etti.Açıkçası filmde Atina kentinin düşüşünden başka sahne de beni etkilemedi.Şunu söyleyeyim filmi izledikten sonra akşam geldim ve ilk filmi tekrar izledim, haksızlık yapmadığımı da bir kez daha fark ettim.Eğer ilk film gibi destansı bir yapım bekleyip sonrasında bilet paranıza acıyacaksanız bu filmi evde izleyin.Ama beklentiniz zaten düşükse gözünüze zaten batmayacaktır bu film ki ben yarısından sonra ikinci yarısından ümidi tamamen kestim ve sadece tadını çıkarmaya baktım…



*Che Guavera’nın bu sözünü filmin son dakikalarında Themistokles’in ağzından  duymak beni hem şaşırttı hem de mutlu etti açıkçası.

"Hellbazer"




0 yorum:

Yorum Gönder